Naslov Važnost istraživanja tržišta za potrebe strateškog odlučivanja
Naslov (engleski) The importance of market research for strategic planning
Autor Matea Stipanović
Mentor Valentina Vinšalek Stipić (mentor)
Član povjerenstva Ana Marija Alfirević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Valentina Vinšalek Stipić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Lovorka Blažević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište "Marko Marulić" u Kninu (Trgovinsko poslovanje s poduzetništvom) Knin
Datum i država obrane 2024-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Istraživanje tržišta predstavlja proces prikupljanja informacija koje pomažu pri donošenju odluka. Sastoji se od šest faza. Prvo se definira problem i postavljaju se ciljevi istraživanja. Zatim se prikupljaju podaci koji mogu biti primarni (sami ih prikupljamo „na terenu“) i sekundarni (već prikupljeni u nekom drugom istraživanju). Postoji i noviji organizacijski oblik pomoću kojeg se prikupljaju podaci: marketinški informacijski sustav ili MIS. On predstavlja sustavno i stalno prikupljanje, registriranje, obradu, analizu i prezentaciju informacija (internih i eksternih) koje služe za donošenje marketinških odluka. Završna faza istraživanja tržišta je sastavljanje izvještaja koji sažeto i jasno prikazuje sve osnovne rezultate istraživanja te predlaže rješenja za ustanovljene probleme. Pojam strategija nastao je oko 508. godine prije Krista i označavao je atensko ratno vijeće koje je imalo političku i vojnu moć. Sama riječ je nastala spajanjem riječi „stratos“ (vojska) i „agein“ (voditi) te bi u izvornom smislu značila „umijeće vođenja vojske“. Ova se riječ 1960- tih počinje koristiti i u poslovnom svijetu te njena definicija glasi: određivanje temeljnih dugoročnih ciljeva poduzeća i usvajanje pravac akcija i alokacija resursa potrebnih za stvaranje tih ciljeva. Drugim riječima strategiju možemo opisati kao način na koji se poduzeće bori s konkurencijom pomoću određivanja konkurentskih prednosti poduzeća i načina realizacije strategije. Konkurentsku prednost dijelimo na dvije vrste: niske troškove i diferencijaciju. Kombinacijom tih dvaju elemenata postiže se poslovna strategija. Postoji nekoliko glavnih karakteristika strateškog menadžmenta. Prva karakteristika je kontinuitet, dakle strateški menadžment je kontinuirani proces koji stalno traje. Druga karakteristika očituje se u angažmanu menadžera kroz faze analiziranja okoline, organizacijskog usmjeravanja, formuliranja i implementacije strategije te kontrole i analize postojeće strategije. Treća karakteristika je donošenje odluka i poduzimanje akcija od strane menadžera.Pod četvrtu karakteristiku spada organizacija poduzeća s ciljem valjanog udovoljavanja zahtjevima promjenjive okoline. Posljednje obilježje je činjenica da je proces strateškog menadžmenta „iterativan“ što bi značilo da uvijek počinje prvom etapom a završava zadnjom te se taj proces ciklički ponavlja. Organi koji su nositelji strateškog menadžmenta su odbor direktora, vrhovni menadžment i planska služba.
Sažetak (engleski) ARY Market research is the process of gathering information that helps in making decisions. It consists of six phases. First, the problem is defined and research goals are set. Then data that can be primary (we collect it ourselves "on the ground") and secondary (already collected in another research) are collected. There is also a newer organizational format used to collect data: the marketing information system or MIS. It represents the systematic and constant collection, registration, processing, analysis and presentation of information (internal and external) that serve to make marketing decisions. The final stage of the market research is the preparation of a report that summarizes and clearly presents all the basic results of the research and proposes solutions to the identified problems. The term strategy originated around 508 BC and denoted the Athenian war council that had political and military power. The word itself was created by combining the words "stratos" (army) and "agein" (to lead), and in the original sense it would mean "the art of leading an army". In the 1960s, this word began to be used in the business world as well, and its definition reads: the determination of the fundamental long-term goals of the company and the adoption of the course of action and the allocation of resources necessary for the creation of these goals. In other words, the strategy can be described as the way in which the company fights with the competition by determining the competitive advantages of the company and the way of realizing the strategy. We divide competitive advantage into two types: low costs and differentiation. By combining these two elements, a business strategy is achieved. There are several main characteristics of strategic management. The first characteristic is continuity, so strategic management is a continuous process that persists. Another characteristic is theengagement of managers through the stages of environmental analysis, organizational guidance, strategy formulation and implementation, and control and analysis of the existing strategy. The third characteristic is making decisions and taking actions by managers. The fourth characteristic includes the organization of the company with the aim of properly meeting the requirements of the changing environment. The last feature is the fact that the process of strategic management is "iterative", which would mean that it always starts with the first stage and ends with the last, and this process repeats cyclically. The bodies responsible for strategic management are the board of directors, top management and the planning department
Ključne riječi
Istraživanje tržišta
prikupljanje informacija
strateško odlučivanje
Ključne riječi (engleski)
Market research
information gathering
strategic decision-making
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:121:215278
Studijski program Naziv: Trgovinsko poslovanje s poduzetništvom Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik (baccalareus) ekonomije/prvostupnica (baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-27 13:52:39