Sažetak | Odnosi s javnošću predstavljaju, prema nekim analitičarima, izgradnju reputacije nekog poduzeća, ustanove ili osobe. Predstavljaju rezultat onoga što radite, što govorite i što drugi govore o Vama i trajan su proces koji traje koliko i organizacija koja ga provodi.
Odnosi s javnošću definirani su kao disciplina koja gradi i podržava Vašu reputaciju, i pojačava mišljenja i ponašanja. Ovo je skup planiranih akcija i napora za izgradnju pozitivnog imidža i razumijevanja između organizacije i javnosti – npr. zaposlenih u kompaniji, dobavljača, dioničara, kupaca itd. Svaki put kada se susretnete s medijima, imate šansu plasirati pozitivna mišljenja o svom biznisu. Osnovi cilj intervjua ili slanja najnovijih vijesti ili priopćenja iz kompanije je jačanje profila kompanije, proizvoda ili ekspertnosti Vaših zaposlenih. Dobre PR/marketing kampanje moraju se fokusirati na ciljne grupe korisnika u različitim medijima. Ukoliko se u kompaniji događa nešto, mnogo više će vam značiti podrška medija i dobar odnos s njima. Također, dobar PR i odnosi s medijima mogu lošu situaciju preokrenuti u mnogo bolju. Iako se odnosi s javnošću često poistovjećuju s promidžbom, treba naglasiti da je PR samo jedan od vidova promidžbe. Neki teoretičari se ne slažu ni s odnosom podređenosti i nadređenosti odnosa s javnošću i marketinga. Odnosi s javnošću obuhvaćaju sve oblike komunikacije, odnose organizacije/poduzeća s čitavim okruženjem, a marketing je prije svega usmjeren na prodaju proizvoda i usluga poduzeća i na odnose s potrošačima koji predstavljaju središnju ciljanu skupinu u okruženju.
Mada često toga nismo niti svjesni, i sami svakodnevno obavljamo djelatnost PR stručnjaka. Svojom komunikacijom sa drugima pokušavamo stvoriti najbolji mogući dojam o sebi. Neki su u tome jako uspješni, iako nam se može činiti da ne ulažu puno truda u to. Možemo reći za neke pojedince da „dobro prodaju“ sami sebe, dakle neovisno o tome čime se bave, mora im se priznati da su stručnjaci u odnosima s javnošću. To je vrlo fascinantna tema kojom se bave mnogi teoretičari koji nastoje objasniti kako se treba ponašati u određenoj situaciji. Isto što vrijedi za pojedince, vrijedi i za poduzeća i kompanije, koje nastoje svoje poslovanje prezentirati na način da se svide i privuku što veći broj kupaca svojih proizvoda ili usluga.
Cilj ovog rada je pobliže objasniti osnovne termine odnosa s javnošću teoretski i praktično na primjeru jednog velikog poduzeća, Hrvatskog Telekoma. |