Abstract | U današnje vrijeme djeca su izložena medijima sve ranije i ranije, a pitanje je koje značenje oni zapravo imaju u njihovim životima. Mediji danas formiraju mišljenja ljudi u društvu i zapravo su veoma važni. U vremenu u kojem živimo mediji imaju i pozitivne i negativne učinke, gdje su oni negativni često zastupljeniji od pozitivnih. Još nije poznato u kojoj mjeri točno mediji utječu na djecu, no ono što je sigurno je da je njihov utjecaj iz godine u godinu sve značajniji.
Oglašivači se svakodnevno u medijskom sadržaju obraćaju upravo djeci, sadržajno privlačnim crtanim likovima i zaraznim sloganima u djeci potiču nagon kupnje. Pa tako iz godine u godinu sve je veći broj pretile djece, djece koja se ne bavi sportom nego provodi vrijeme gledajući televiziju, igrajući razne igre na računalu te na Internetu. Isto tako djeca sve ranije i ranije počinju konzumirati alkohol, cigarete, znači sve je zastupljeniji nezdrav način života djece. Također, u današnje vrijeme djeca imaju važan utjecaj na odluke o kupovini raznih proizvoda, djeca često odlučuju koji će se automobil kupiti, kakvo računalo će dobiti, pa čak i gdje će obitelj otići na odmor. Djeca se marketiraju kao nikad do sada, djeci se propagira kroz licencna prava, kroz prikazivanje u filmovima, propagandu u školama, kroz prikrivenu propagandu itd...
U samom radu će se pojasniti medijski utjecaj na djecu; načini na koje mediji na njih utječu, izvori kojima su djeca izložena kao i promjene u dječjoj potrošnji, te prednosti i nedostatci koje mediji mogu imati na ponašanje djece. Nadalje, rad prezentira rezultate istraživanja utjecaja medija na djecu, koje je provedeno među djecom trećeg i četvrtog razreda osnovne škole. |