Abstract | Segmentacija tržišta predstavlja podjelu tržišta na skupine potrošača koji su povezani
odreĎenim zajedničkim značajkama, odnosno na potrošače koji pokazuju sličnosti u svome
ponašanju. Svrha segmentacije tržišta je utvrditi razlike izmeĎu pojedinih segmenata kako
bi se na tim razlikama mogla graditi politika plasmana za svaki pojedini segment. Za
poslovno, kao i tržište krajnje potrošnje proces segmentacije je isti.
Pet je mogućih pristupa za donošenje odluke o tržištu koje će tvrtka opsluživati, a to su
masovni marketing, segmentirani marketing, koncentrirani marketing, marketing tržišne
niše i individualizirani marketing. Odluka o odabiru pristupa specifičnom tržišnom
segmentu se zasniva na dvjema metodama i to a priori i post hoc metodama. Segmentacija
tržišta krajnje potrošnje može se podijeliti na zemljopisnu segmentaciju, demografsku
segmentaciju, psihografsku segmentaciju i biheviorističku segmentaciju. Pri segmentaciji
tržišta poslovne potrošnje, pristup segmentiranju isti, osim što u prvom planu nije potrošač
nego poduzeće. Nakon što tvrtka utvrdi postojanje različitih segmenata potrošača, treba
odlučiti kojim segmentima će tržiti svoje proizvode ili usluge. Tvrtka može odrediti tri
marketinške strategije kako bi pokrila svoja ciljna tržišta, a to su nediferencirani marketing,
koncentrirani marketing i diferencirani marketing.
Tvrtka prilikom pozicioniranja proizvoda mora imati na umu planiranje pozicioniranja
proizvoda kako bi dali proizvodu prednost na tržištu, te razviti strategiju marketinškog
miksa kako bi stvorili planiranu poziciju. Prilikom odreĎivanja ciljnog tržišta, tvrtka mora
dobiti informacije o potencijalu tog ciljnog tržišta, pa u tom smislu tvrtka izabire prikladni
marketinški splet kako bi se od tog ciljnog tržišta moglo ostvariti više koristi od sredstava
koja su utrošena u nastup na tom ciljnom tržištu. MeĎutim, prije samog nastupa na tržištu,
tvrtka mora ustanoviti koliki je potencijal tržišta, odnosno mora odrediti i izmjeriti
sadašnju potražnju te procijeniti buduću potražnju |